آرام بهنوش طباطبایی پوران درخشنده ملیکا زارعی

آرام: بهنوش طباطبایی پوران درخشنده ملیکا زارعی مریلا زارعی نفیسه روشن مدل مانتو بازیگران زندگی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی افزایش بهای بلیت هواپیما با قیمت گذاری بر مبنای سنا

    طبق استانداردهای جهانی هزینه هر ساعت پرواز با هواپیما در مسیرهای متفاوت حدود 100 دلار هست؛ براین اساس دست اندرکاران صنعت هوایی می گویند، تعیین بهای بلیت شرکت ها

    افزایش بهای بلیت هواپیما با قیمت گذاری بر مبنای سنا

    افزایش بهای بلیت هواپیما با قیمت گذاری بر مبنای سنا

    عبارات مهم : خارجی

    طبق استانداردهای جهانی هزینه هر ساعت پرواز با هواپیما در مسیرهای متفاوت حدود 100 دلار هست؛ براین اساس دست اندرکاران صنعت هوایی می گویند، تعیین بهای بلیت شرکت های هواپیمایی بر پایه قیمت های اعلامی سامانه سنا، زیاد کردن قیمت ها را اجتناب ناپذیر کرده هست.

    به گزارش ایرنا، 60 درصد هزینه های شرکت ها جهت تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی با ارز پرداخت می شود و تامین ارز مورد نیاز این شرکت ها با قیمت سامانه نظارت ارز (سنا) که بیانگر میانگین وزنی قیمت خرید و فروش ارز بر مبنای معاملات ثبت شده است در آن به وسیله صرافی های مجاز کل کشور هست، هزینه این شرکت ها زیاد کردن خواهد داد.

    سازمان هواپیمایی کشوری 18 مردادماه در بخشنامه ای به شرکت های هوایی اعلام کرد: «نرخ ارز شرکت های هوایی از این بعد بر اساس قیمت سامانه سنا بانک مرکزی محاسبه می شود»؛ در این روز میانگین هر دلار در این سامانه 90 هزار و 500 ریال و هر یورو 106 هزار و 228 بوده است.

    افزایش بهای بلیت هواپیما با قیمت گذاری بر مبنای سنا

    به باور دست اندرکاران صنعت هوایی، تامین ارز مورد نیاز به قیمت آزاد از این سامانه، هزینه شرکت های هوایی را زیاد کردن خواهد داد و نتیجه زیاد کردن قیمت بلیت هواپیما، کم کردن سفرهای هوایی مردم در مسیرهای داخلی و خارجی اجتناب ناپذیر است در حالی که در سال های اخیر حجم سفرهای هوایی مردم حدود 10 درصد زیاد کردن یافته بود.

    ** زیاد کردن ناشی از آزادسازی قیمت ها

    طبق استانداردهای جهانی هزینه هر ساعت پرواز با هواپیما در مسیرهای متفاوت حدود 100 دلار هست؛ براین اساس دست اندرکاران صنعت هوایی می گویند، تعیین بهای بلیت شرکت ها

    در بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف شده است بود نسبت به آزادسازی قیمت بلیت پروازهای هوایی اقدام کند و با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری این مصوبه مجلس شورای اسلامی در آذر ماه سال 94 به اجرا درآمد.

    با اجرای این مصوبه و آزادسازی قیمت بلیت پروازهای هوایی، بهای بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شد و چون همواره در این صنعت تقاضا زیاد از عرضه بود، قیمت ها در بعضی مسیرها و بویژه در ایام خاص نظیر آستانه تعطیلات رسمی به 2 تا 3 برابر زیاد کردن یافت.

    با زیاد کردن درآمد شرکت های هوایی ناشی از رشد قیمت بلیت هواپیما، ساختار مالی این شرکت های در حدود سه سال اخیر تقویت شد ولی با زیاد کردن قیمت ارزهای خارجی و رشد هزینه شرکت های هوایی به خصوص در تامین قطعات، بار دیگر صنعت هوانوردی کشور در تنگنای مالی قرار گرفت.

    افزایش بهای بلیت هواپیما با قیمت گذاری بر مبنای سنا

    صنعت حمل و نقل هوایی در توسعه گردشگری و زیاد کردن سفرهای هوایی در کشورهای دنیا نقش مهمی را ایفا می کند و اصولا توسعه گردشگری بدون ایجاد زیرساخت های هوایی و خدمات فرودگاهی به گردشگران در دنیا بی معنی است.

    ** قیمت ها در سنا مبنای عمل شرکت های هوایی است

    بر اساس استانداردهای جهانی، هزینه هر ساعت پرواز با هواپیما در مسیرهای متفاوت حدود 100 دلار است ولی در کشور عزیزمان ایران این هزینه حدود 50 دلار محاسبه می شد ولی هم اکنون با قیمت تازه ارزی، با توجه به سیاست های دولت این هزینه ها به میانگین جهانی آن نزدیک شده است است.

    طبق استانداردهای جهانی هزینه هر ساعت پرواز با هواپیما در مسیرهای متفاوت حدود 100 دلار هست؛ براین اساس دست اندرکاران صنعت هوایی می گویند، تعیین بهای بلیت شرکت ها

    «رضا جعفرزاده» مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشوری راجع به بخشنامه اخیر این شرکت راجع به قیمت گذاری بلیت هواپیما به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تصویب هیات وزیران و سیاست های ارزی بانک مرکزی و به روز رسانی قیمت تسعیر ارز، تمام شرکت های هوایی ملزمند در تعیین بهای بلیت خود قیمت سامانه سنا را ملاک عمل قرار دهند.

    وی افزود: در این بخشنامه که دو روز پیش به شرکت های هوایی ابلاغ شد، از همه شرکت ها خواسته شده است هست، نسبت به رعایت بهای تمام بلیت های به فروش رسیده در کشور بر اساس واحد رسمی پول کشور دقت مورد نیاز را به عمل آورند.

    افزایش بهای بلیت هواپیما با قیمت گذاری بر مبنای سنا

    جعفرزاده تصریح کرد: تمام بلیت های به فروش رسیده قبل از این بخشنامه معتبر جهت پرواز و یا استرداد براساس قیمت تسعیر ارز مندرج در بلیت بوده و مشمول این بخشنامه نمی شود.

    مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: در صورت هرگونه عوض کردن به میل خود به وسیله مسافر چنانچه موجب عوض کردن کلاس نرخی براساس قوانین و مقررات قیمت وقت صدور بلیت نشود مسافر تنها مشمول پرداخت هزینه تغییرات براساس قیمت تازه ارز است و چنانچه موجب عوض کردن کلاس نرخی شود مشمول محاسبه بهای کل بلیت براساس قیمت تازه ارز در وقت اعمال تغییرات می شود.

    ** شروع زیاد کردن بهای بلیت هواپیما

    با توجه به الزام خرید ارز مورد نیاز شرکت های هوایی از سامانه سنا و زیاد کردن قیمت بلیت هواپیما، «مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: زیاد کردن قیمت ارز موجب زیاد کردن هزینه شرکت های هواپیمایی شده است و اگر بنا به تثبیت قیمت ها هست، مصارف ارزی شرکت های هوایی باید در گروه یک کالاهای اساسی (ارز 42 هزار ریالی) قرار گیرد.

    وی با اعلام اینکه شرکت های هوایی از 17 مرداد خرید ارز مورد نیاز را از سامانه سنا شروع کرده اند، افزود: بیش از 60 درصد هزینه شرکت های هواپیمایی ارزی است و تامین ارز از بانک ها و یا صرافی ها با قیمت سامانه سنا، هزینه شرکت های هواپیمایی زیاد کردن داده است.

    سامانی راجع به زیاد کردن قیمت بلیت پروازهای خارجی اظهار داشت: تا پیش از این، قیمت بلیت پروازهای خارجی بر اساس قیمت دولتی محاسبه می شد، ولی اکنون ملاک محاسبه قیمت بلیت پروازهای هوایی، سامانه سنا است.

    با زیاد کردن قیمت بلیت پروازهای داخلی و خارجی بعضی از کارشناسان آینده نگری می کنند که در آینده شاهد کم کردن پروازهای هوایی به خصوص در مسیرهای بین المللی خواهیم بود، مگر اینکه دولت و شرکت هواپیمایی کشوری برنامه جدیدی جهت حمایت از صنعت هوایی در نظر داشته باشد.

    واژه های کلیدی: خارجی | هواپیما | هواپیما | سفرهای هوایی | شرکت هواپیمایی | قیمت بلیت هواپیما | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار